پرونده قضایی برای عوامل سریال افعی تهران تشکیل شد اقامه نمازجماعت به امامت یک خانم روی آنتن شبکه سه رفت + عکس پخش سریال «مولانا» در شبکه نمایش خانگی نمایشگاه «نگاره‌های ماندگار» در موزه بزرگ خراسان | سیر روح در عالم معنا «زیبا صدایم کن» رسول صدرعاملی کلید خورد شعر همان عشق، همان زندگی | درباره مهرداد اوستا، شاعر غزل‌های خیال‌انگیز محمدرضا فروتن و میترا حجار با «نیلگون» در راه سینما آخرین نشانه‌های نمک نورالدین | نگاهی به فصل پنجم سریال «نون خ»، ساخته سعید آقاخانی کارگردان نمایش «کلنل»: بزنگاه‌های تاریخی ما، زمینه ساز  تولید آثار هنری است آواز پرنده‌های صبح فروش حیرت انگیز «گارفیلد» در اولین هفته اکران «سمرقند»، برای خانواده بزرگ فارسی زبانان | کتاب تازه شاعر خراسانی در نمایشگاه کتاب تهران پایان فیلمبرداری فیلم سینمایی «برج آخر» اثر سوفیا موسویان صفحه نخست روزنامه‌های کشور - دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ آلبوم «عشق ناباور» در راه بازار موسیقی کنسرت‌های پاپ اردیبهشت ۱۴۰۳ + زمان و مکان تأکید هیئت رسانه‌ای ایران و عراق بر انعقاد «تفاهم‌نامه همکاری» و تشکیل «شورای رسانه‌ای مشترک» + آلبوم تصاویر برنارد هیل بازیگر «ارباب حلقه ها» و «تایتانیک» درگذشت + بیوگرافی
سرخط خبرها

رواق کتاب حرم مطهر رضوی میزبان راوی «هفتاد و دومین غواص» شد| روایت عملیات کربلای۴ از تنها غواص بازمانده  

  • کد خبر: ۲۰۷۰۶۷
  • ۲۸ دی ۱۴۰۲ - ۲۲:۵۳
رواق کتاب حرم مطهر رضوی میزبان راوی «هفتاد و دومین غواص» شد| روایت عملیات کربلای۴ از تنها غواص بازمانده  
راوی کتاب «هفتاد و دومین غواص»، گفت: این شهدا هستند که راه را به ما نشان می‌دهند، اگر می‌خواهیم در مسیر نظام و انقلاب باشیم باید راه آنها را ادامه دهیم. اگر ولایت‌پذیر باشیم و راهرو شهدا، راه را گم نخواهیم کرد. 

به گزارش شهرآرانیوز، کریم مطهری در آیین رونمایی از ششمین چاپ کتاب "هفتاد و دومین غواص" و معرفی آن در رواق کتاب صحن قدس حرم مطهری رضوی با اشاره به حضور خود در ایام پس از انقلاب اظهار کرد: ۱۳ سال بیشتر نداشتم اما در همان سنین نوجوانی پس از آنکه امام خمینی(ره) در سال ۵۷ دستور تشکیل بسیج ۲۰میلیونی را دادند در پایگاه بسیج محله نگهبانی می‌دادیم و هر کاری از دستمان بر می‌آمد برای آسایش مردم انجام می‌دادیم. 

رواق کتاب حرم مطهر رضوی میزبان راوی «هفتاد و دومین غواص» شد| روایت عملیات کربلای۴ از تنها غواص بازمانده  

مطهری با توجه به اینکه برخی از مهمانان این برنامه نوجوان بودند بیان کرد: دایی، پدر و برادرم از فعالان انقلاب بودند، از همان اوایل عضو کمیته انقلاب اسلامی و بعد وارد گروه‌های حزب‌اللهی شدم. علاوه بر این مدت زیادی در دبیرستان با شهید چیت‌سازیان همکلاس بودم و شب‌ها به همراه ایشان به عنوان نیروی کمکی به سپاه می‌رفتیم و به همراه پسر دایی‌ام آقای ایل گلی، به یک تیم سه نفره و دوست و یاور یکدیگر تبدیل شده بودیم و بیشتر کارهای بسیج محله و حتی شهر را انجام می‌دادیم و حضور فعالی داشتیم و برنامه ریزی می‌کردیم. 

وی ادامه داد: هنگام جنگ نیز تازه ۱۵،۱۶ سالم بود که به سختی خود را به جبهه رساندیم و در عملیات‌های مختلف شرکت کردیم و موثر بودیم. نوجوان‌های امروز قدر خود را بدانند، چرا که بخاطر انگیزه و نیرویی که دارند می توانند کارهای بزرگی انجام دهند و نباید خود را دست کم بگیرند.

این فرمانده سپاه با اشاره به نقش عملیات کربلای۴ در پیشبرد اهداف عملیاتی دفاع مقدس به بیان بخشی از خاطرات خود پرداخت و افزود: عملیات کربلای۴، شب چهارم دی سال ۶۵ انجام شد و لشکر انصارالحسین(ع) استان همدان جزء یگان‌هایی بود که نقش ارزنده‌ای در این عملیات ایفا کرد و این عملیات، باعث شد ۱۵ روز بعد، کربلای۵ به عنوان یکی از بزرگترین عملیات‌های تاریخ جنگ شکل بگیرد که در نهایت منجر به بازپس گیری شلمچه شد. 

مطهری در خصوص حضورش در دوران جنگ تشریح کرد: بعد از فرمان تشکیل بسیج نیز من به همراه شهید امیر ایل‌گلی که پسر دایی‌ام بود، از نخستین نفراتی بودیم که به عضویت گرو‌ه‌های بسیج در همدان درآمدیم. آن زمان مسئول بسیج گروه ما شهید حسن مرادیان بود. ‌پس از شروع جنگ خیلی از دوستانم از جمله پسرداییم جزو نخستین نیروهایی بودند که از همدان به جبهه رفتند؛ اتفاقاً همان زمان موضوع درگیری با گروهک‌ها پیش آمد و ما درگیر حل و فصل آن شدیم؛ در نتیجه اواخر سال ۶۰توانستم در جبهه جنگ حضور بیابم.

کتاب «هفتاد و دومین غواص» به چاپ ششم رسید

کتاب «هفتاد و دومین غواص» که توسط سردارحمید حسام به رشته تحریر درآمده خاطرات یکی از فرماندهان لشکر انصارالحسین همدان به نام کریم مطهری است. او از جمله کسانی بود که در عملیات کربلای۴ حضور داشت و با وجود مجروحیت از این مهلکه زنده بازگشت. کریم مطهری در خانواده‌ای پرجمعیت در منطقه سرگذر همدان به دنیا آمده بود. محله‌ای پر از لات و بزن بهادر که آوازه بدی در این شهر داشت. اما کریم و رفقایش به لطف نان حلال پدر و بزرگ شدن زیر علم هیات مسیر متفاوتی رفتند و به قهرمانان کشور تبدیل شدند. با وزیدن بادهای انقلاب دل کریم مثل بسیاری از دوستانش دگرگون شد و او درگیر اتفاقات سال۵۷ و پس از آن شد. با شروع جنگ تحمیلی از جمله اولین نیروهای داوطلبی بود که خود را به خرمشهر رساند.

رواق کتاب حرم مطهر رضوی میزبان راوی «هفتاد و دومین غواص» شد| روایت عملیات کربلای۴ از تنها غواص بازمانده  

او در طول سال‌های جنگ تحت نظر شهید علی چیت سازیان به یک نیروی زبده اطلاعات عملیات تبدیل شد و با آغاز عملیات‌های آبی خاکی به دلیل بدن ورزیده و یاد داشتن مهارت شنا به گردان غواص‌ها پیوست. او در جریان عملیات کربلای۴ گردانی هفتاد و دو نفره را رهبری می‌کرد که بسیاری از افراد آن دیگر بازنگشتند. حمید حسام از جمله نویسندگان پرکار عرصه ادبیات پایداری با قلم جذاب و خوش خوان خود زندگی این مجاهد دلاور را از کودکی تا پایان دفاع مقدس به نگارش درآورده است. روایت او از آن عملیات لورفته نقاط ابهامی که در ذهن بسیاری افراد شکل گرفته را برطرف می‌سازد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->